احمد خرم، وزیر راه پیشین ایران اعلام کرد که میزان مرگ بر اثر تصادفات جاده ای کاهش نیافته، بلکه تعداد سفرها کم شده است.
او درگفت و گو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) تورم و سهمیه بندی بنزین را از دلایل کاهش سفر عنوان کرد و تاکید کرد: "می توانم ثابت کنم که مرگ و میر از تصادفات جاده ای کاهش پیدا نکرده است."
این درحالی است که سالانه حدود۸۰۰ هزار تصادف در ایران روی می دهد و ایران در ردیف اول حوادث مرگبار جاده ای جهان قرار دارد.
احمد خرم اصلی ترین مشکل راه های کشور را در زمینه آزادراه و بزرگراه خواند و گفت: "ایران در حوزه راه فرعی، روستایی جز شبکه راه طلایی در آسیاست اما مشکل اصلی در بخش آزادراه و بزرگراه است."
آقای خرم "کاهش مصرف سوخت و تعداد تصادفات" را از مزایای آزادراه برشمرد و گفت: "به دلیل نبود برنامه ریزی درست و تصمیم گیری های احساسی، بودجه ساخت راه اصلی را صرف جاده روستایی کردیم و چون مطابق برنامه توسعه حرکت نکردیم، مردم باید جان بدهند."
او با انتقاد از اینکه "همدلی و همگرایی و یک عزم ملی برای کاهش تصادفات وجود ندارد" گفت: "متاسفانه در کشور ما همه چیز روی کاغذ و تابلو است و هیچ ضمانت اجرایی برای شعارها و اهدافی که برنامه ریزی می شود، نداریم."
بر اساس گزارش سازمان پزشکی قانونی فقط در مهرماه امسال بیش از ۲۰۰۰ نفر در تصادفات رانندگی در ایران جان باخته اند.