تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

تصادف

این وبلاگ قصد دارد به تصادف بپردازد... همین!

فروردین امسال 1827 نفر در تصادفات رانندگی جان باختند

فروردین امسال، هزار و 827 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این آمار در مقایسه با هزار و 974 کشته فروردین سال گذشته، 7.4 درصد کاهش را نشان می دهد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در حالی که چندی قبل آمار تلفات حوادث رانندگی نوروز امسال با هزار و 318 نفر کشته اعلام شده بود، با پایان یافتن فروردین، آمار کشته شدگان حوادث رانندگی فروردین ماه به هزار و 827 نفر رسید.

 

بر اساس از آنجایی که طبق مصوبه کمیسیون ایمنی راه، اعلام آمار کشته شدگان حوادث رانندگی با سازمان پزشکی قانونی است، فروردین امسال آمارهای مختلف و متناقضی در رسانه‌ها منتشر شد. دلایل این آمارهای متناقض، در برخی موارد به سازمان‌هایی مربوط می‌شد که صرفاً آمار داخلی فعالیت خود و حضور خود در صحنه‌های تصادف را ثبت کرده بودند.

 

از سوی دیگر بسیاری از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان، یا در حین انتقال و حتی پس از ترخیص از مراکز درمانی، دچار مرگ ناشی از عوارض تصادف می‌شوند. از همین رو، زمان اعلام آمار تصادفات به دلایلی که گفته شد، با تأخیر منتشر می‌شود تا قاطعیت و جامع بودن خود را حفظ کند.  

با ذکر دلایلی که بیان شد، فروردین امسال، بالاترین آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان خوزستان با عدد 154 کشته ثبت شد. در حالی که سال گذشته استان تهران (تهران + البرز) در همین زمان با 157 کشته اولین و استان خراسان رضوی با 151 کشته دومین استان دارای بیشترین تلفات تصادفات بودند.  

امسال بعد از خوزستان، استان فارس با 151 کشته قرار دارد. در سوی دیگر، بین کمترین‌ها، ایلام، استانی است که با 15 کشته، پایین‌ترین آمار کشته شده‌های تصادفات را داراست و پیش از ایلام، استان‌های چهار محال و بختیاری و خراسان جنوبی قرار دارند که در فروردین، هر کدام 17 کشته در تصادفات جاده‌ای داشتند.

 

در بین استان‌ها، استان مرکزی با رسیدن از 65 به 29 کشته، منفی 55.4 درصد بیشترین کاهش و استان اردبیل با رسیدن از 15 کشته به 32 کشته، با 113.3 درصد بالاترین افزایش تصادفات را نسبت به فروردین سال گذشته داشتند.

 

در تفکیک جنسیتی تلفات حوادث رانندگی فروردین امسال، هزار و 388 نفر از کشته شدگان مرد و 489 نفر دیگر زن هستند.

 

در بین سال‌های 1379 تا پایان سال 1389، 258 هزار و 299 نفر در تصادفات رانندگی کشته و ارجاعات مصدومان حوادث رانندگی به سازمان پزشکی قانونی در بین این سالها، 2 میلیون و 538 هزار و 815 نفر بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد